Är man inte det som medmänniska?

Om du ska sätta dig i en bil där du inte vet eller känner personen som kör,
är det då inte också ditt ansvar som passagerare att se till att peronen i fråga
inte är drog eller alkohol påverkad för din egen skull? Eller sitter alla krav på
chauffören som satter sig och börja köra ändå påverkad? För enligt mig finns
det juh aningen alldeles för många som gör det och man kan i princip inte lita
på någon och allra helst inte nån som man inte vet vem det är.

Hade en disskution igår med en liten tjej på fb där hennes kusin varit med om en bilolycka
med nån snubbe som kört full eller vad det va, och denna kusin kände inte personen
som körde denna bil. Och då jag då sa att man alltid måste hålla ett vakande öga på vilka
man åker med blev denna lilla tös vansinnig. Lär väll ha berott på att det var hennes kära
kusin det handlade om som hon reagerade som hon gjorde.

Och jag hatar allt som har med droger/alkohol att göra då det påverkar oss så pass mkt
som det gjort i ett sånt här läge. Men vi som medmänniskor, borde vi inte alla egentligen
ha ett vakande öga på vem man åker med, varesig det är någon du känner eller inte.
För att köra drog & alkoholpåverkad börjar juh bara bli vanligare och vanligare. Jag själv
skulle aldrig sätta mig i en bil där ja i fråga inte känner personen och utan att fråga eller
ta reda på att chauffören är clean. För man kan väll inte ge ett förtroende åt nån man inte
känner? Så anser ja med det hela. Vad tkr ni? Kan man alltid lita på chauffören eller ska
man fråga en gång för mkt än en gång för lite?

Jag har själv varit med om en bilolycka som kunde ha varit mer tragisk än vad den som
tur inte blev. Ja vet precis hur det känns att spräcka hål i skallen och blöda som en gris.
Men denna person ja åkte med var absolut INTE påverkad av något utan vi for av vägen
pgr av snöslask och skit rakt in i en bergvägg.



Man kan ALDRIG lita fullt ut på någon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback