Dagens fråga

Jag måste köra med en dagens fråga idag...

När det gäller piercingar. varför tror ni arbetsgivare har svårare att anställa en om man äger piercingar? Vill gärna höra eran åsikt :)



Och genom min egna synvinkel så tkr jag att det inte ska spela någon roll om jag kommer och visar upp mig med all krims krams jag har i mitt ansikte eller utan. Jag tänker inte plocka ur dom innan en arbetsintervju, utan mer förklara för arbetsgivaren att ses det som stötande med mina piercingar plockar jag ur dom under arbetstid helt enkelt. För varför dölja hur jag ser ut på min fritid? dom kommer juh ändå till slut se mig utanför jobbet med alla piercingar. Sen betyder inte piercingarna mitt liv heller, utan det är mer ett JAG, att jag gillar att smycka min kropp. Jag ser fräsch ut med lite extra bling helt enkelt. Kan förstå om arbetsgivaren får in en arbetssökande som ser ut som c r a p med dreadlocks, trasiga & smuttsiga kläder, och stinker inte är någon höjdare. När jag har varit på mina arbetsintervjuer så har jag (förutom 1 gång) haft alla mina piercingar i, och då även förklarat för arbetsgivaren att ses det som stötande har jag inga problem att ta ut dom under arbetstid, det har dom uppskattat att jag berättat. För varför dölja något som dom nångång ändå kommer att se utanför jobbfronten?

Älskade min förra chefs kommentar:
-Äh ni ungdomar ser ut sådär nu för tiden, det är väll bara att acceptera
för inte kan vi gammlingar komma och ändra på er nu, Ungdomens dagar.-
Detta följdes med att skratt också :)

Kommentarer
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Jag tycker inte att det ska spela någon roll om man har mycket synliga piercingar, MEN jag kan även förstå vissa arbetsgivare som tycker att det spelar roll. Handlar egentligen om vad man har för roll i arbetet, sitter man 'bara' på ett kontor och svarar i telefon så har det ju noll betydelse, men om man sitter i t.ex en reception, kassa eller andra uppgifter där man möter människor så är man ju ett ansikte utåt för företaget och vissa företag kanske det inte passar att har piercingar i ansiktet då, beror ju på vad det är för företag eller arbete :)

2011-03-03 @ 13:10:33
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Emma

Det är likadant med tatueringar, konstiga frisyrer eller what so ever. Allt som är avvikande. Jag har jobbat i livsmedelsproduktion och där är det skitnoga med att man inte har piercingar och sånt i när man jobbar, men som tur är så skiter dom i hur man ser ut på fritiden. Jag tycker det är sjukt löjligt att som arbetsgivare inte anställa någon pga att den personen har piercingar eller synliga tats eller liknande, det är hur personen arbetar som är det viktiga, inte hur den ser ut! Hade jag haft ett företag och skulle anställa nån till typ reception eller liknande så skulle jag gärna anställt nån som hade piercingar och tatueringar, det visar ju bara att man faktiskt accepterar folk för den dom är.



2011-03-03 @ 13:25:52
URL: http://hemmapahasselbacken.wordpress.com
Postat av: Sandra

Många äldre tror att man är ligist om man har tatueringar eller piercingar. Så det är ju skönt med personer som din förra chef som inser att saker o ting ändras, allt är inte som det var förr.



Ibland handlar det ju om hygien, tex inom restaurang m.m.



Hoppas du hittar nå jobb snart! Kram

2011-03-03 @ 17:04:06
URL: http://sandraomolly.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback