Piercingar

Som dom flesta vet äger jag ett par piercingar, eller ja närmare sagt 16st på min kropp, 10 av dom i mina öron... Har gjort dom flesta själv som den i naveln, den i bröstvårtan, den i septum, den i överläppen, den i underläppen osv osv, sen äre juh endel ja tagit ur även... när man sitter och funderar på hur många piercingar man haft allt som allt på denna kropp blir det, hmmm runt 30st, fast det är sånt som åkt in ett tag o man sedan valt att ta ut för att sedan kanske pierca sig nån annans stans istället.

Piercingar började trotts allt ganska sent för mig, eller ja öronsnibbarna tog jag i då ja va 7-8år, men jag piercade inte näsan förens jag va 16 år, men det var strax efter det alla andra piercingar kom in i bilden med, då bara poffade dom upp som finnar i nyllet på mig, morsan frågade varför jag piercade mig som en "punkare" fast punkarna liksom inte har nått speciellt med det att göra alls så vet inte vad morsan fick det ifrån, ja sminkade mig som jadu jag vet inte vad, rakade bort mina egna ögonbryn och målade dit med svart/brun ögonbrynspenna såkallade regnbågar om man kan kalla det så, jag såg ut som C R A P nu då ja tänker i efterhand, men DÅ tyckte jag att det var så sjukt snyggt, creepy...

Tillbaka till piercingarna, som sagt så har det åkt in och ur piercingar på mig nästan som man byter trosor när man tänker efter... fan kom ihåg då jag va 16 år och piercade mitt ögonbryn med en gammal slö synål, S M Ä R T A N av att bara göra det, helt sinnessjukt, vad tänkte jag med då egentligen för det finns juh så många känsliga nerver där dessutom som kan ta en rejäl skada om man träffar fel, förlamad i fejjan liksom, vilken kul grejj om det blivit så, not. Sen hur många gånger jag piercade underläppen hade fel smycken i som gjorde att det aldrig läkte och man fick ta ur den flera gånger och sedan pierca om tills man äääntligen hade rätt läppsmycke. En ung skandal Mikaela....

Jag säger till er som läser denna blogg, pierca inte er själva på områden ni inte känner till, och kan ni inget om det som har med piercing att göra ska ni inte ens titta åt en kanyls håll... och det ja mest rekommenderar är att ni går till en utbildad piercare, va inte som en ung jag o utmana ödet....

Piercingar är snyggt, något jag alltid kommer att älska!! Hoppas världen kan börja accpetera utsmyckade ansikten/kroppar, för sånt vill jag börja se inom dom flesta bransher, kanske inte inom kök för där förstår jag då man inte ens får ha ring på fingret just för bakterierna, men annars så ;) Och nej jag kan verkligen inte allt om piercingar bara för att ja hållt på pierca min kropp och några andras, därför rekommenderar jag er till en riktig piercare om ni tänkt pierca er.

(ställen ja inte piercat mig själv på btw är tungan, näsvingen & öronvingarna)

Googlade på piercingar, denna underbara piercing dök då upp <3 Snyggt som fan, men nej, Mikaela håller tyglarna och gör fan inget sånt där =)




Känner ni att ni har nått på hjärtat angående piercingar så skriv gärna en kommentar, jag kan alltid hoppas på att jag har svar på din fråga =)



Kommentarer
Postat av: Elli Caramelli

Haha det där med att acceptera piceringar, jag höll på dö då jag stog och väntade på bussen idag då en 45 plussare ställer sig brevid mig, en gråhårig tant som tittade på mig och hon har värsta ringen i underläppen xD

2011-01-28 @ 22:11:48
URL: http://bellan85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback