Dag 01 - om mig

Ja hur ska man börja då...

Såg dagens ljus 12 Juli 1985, 3300g & 51cm lång. Var tydligen en väldigt lat som liten ;) Pappa & Mamma har berättat lite roliga små saker jag brukade göra som liten som t.ex. när min bror föddes så brukade jag alltid smeta ner honom med mitt bajs, fråga mig inte varför, har ingen aning! haha =) En morgon då mamma & pappa vaknade så hade jag dragit Dennis spjälsäng mot min spjälsäng och smetat ner hela honom, kanske inte var det bästa man kunde vakna av på morgonen ;) Mamma & Pappa gick ifrån varandra då jag bara var nått år gammal. & Strax efter det kom min styvpappa Micke in i bilden.

När ja sedan började i skolan var jag OTROLIGT blyg, vågade inte ens gå in i matsalen där alla mina klasskamrater satt så jag & min dåvarande bästa kompis Emma Sundström satt inne i köket med kökpersonalen och åt lunchen där. Tog ett tag innan jag vågade ta mitt förnuft till fånga och gå in och äta med alla andra, men till slut så ordnade sig det med. Älskade allt som hade med skolan & göra fram tills jag blev 14 år (8:an) då man började mer intressera sig för pojkar & sena ute kvällar. Fick otroligt mkt utegångsförbud i min unga ålder, jag som alltid hade varit så snäll och skött min skola bara totalt vände allt upp och ner & gjorde ingenting istället. Bråkade ständigt med mamma & Micke, ljög titt som tätt vart jag var någonstans. Umgicks ständigt med solgläntare (missbrukare som satt på behandlingshem) , såg mig själv som ashäftig fast jag egentligen inte var det. Började röka när jag va 15 år då jag träffade en pojkvän med namnet Fredrik Lindkvist. Fick utegångsförbud för det säkert 100 gånger med slutade ändå inte röka så då gav mamma & Micke upp.

Började estet 2001, där jag träffade min dåvarande bästa vän Elionor Eriksson & en tjej som heter Anna, umgick JÄMT, skolkade, sket totalt i allt som hade med skola att göra, fick Elionor att börja röka på heltid, vi snattade som att vi vore afrika barn som höll på svälta ihjäl, fattade inte alls hur vi kunde klara oss från att ALDRIG åka dit för våra snatterier, vi var väääldigt nära en gång men en gammal vän räddade oss, och jag tror faktiskt att det var sista gången vi snattade då. Vi trodde vi var as coola. Efter ett tag fick mamma & Micke reda på hur mkt jag skolkade & det blev mkt föräldramöten. Till slut valde jag & Elionor att byta skola till Naturbruksgymnasiet Nordvik 2002 & det var det bästa vi kunnat gjort, vi fick många vänner där & vi som älskade djur tyckte det var ännu roligare för det. Mins endel lärare där som ALDRIG kommer att glömmas bort, Jerry, Glenn, Bitte, Lennart, Bullen osv. Kan säga att det var mig en speciellt pack lärare på den skolan. Tog studenten 2005 med kanske inte världens bästa betyg, men det ordnade sig ändå.

Träffade Andreas 2004, flyttade ihop i augusti 2005 & i januari 2006 fick jag veta att jag var gravid med en liten pyssling, & den lilla pysslingen skulle heta Nemo, född efter svåra omständigheter för mig 2006, 5 September, mamma´s finaste! Träffade 6 månader senare (2007) Jesper som ja totalt inte var intresserad av alls just för att jag & Andreas "nyss" gått ifrån varandra, hatade karlar vid det laget och var lycklig över min son. Men jesper lyckades trotts allt fånga mig med storm & vi blev tillsammans 2/4-2007, Nemo accepterade honom på engång.

Jobbade då inom kök tills 2009. & började på hemköp 2008 där ja trivdes som fina fisken. Men kände att nu (2010) fick Kramfors livet vara nog för mig & min familj och vi sökte oss vidare, & det blev Umeå, underbara Umeå!! trivs här nu som fina fisken, det enda som saknas ibland är mamma m.flera i Kramfors, men kan får väll hälsa på varandra lite då & då =)


Ja men det var väll endel om mig iaf, har inte skrivit ner precis allt som hänt, men det orkar jag nog inte, skulle typ bli en hel bok eller nått... Men tack för att ni läste. Skriv gärna en kommentar om det är något ni undrar över.

Kommentarer
Postat av: Ellis

Hahaha bajs-Mikaela. Snäll syster du är!



Vad trist att de inte funkade med Nemos pappa.. Men tur du fann jesper - Jag är en sådan som har otur i kärlek då de tog år o dar för mig o släppa min kärlek. men kärlek är inget för mig, de bara jobbigt! :)

2010-11-23 @ 01:26:48
URL: http://ellisu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback