Bra tips?!

Jag har tjockt hår, ganska så tjocka hårstrån & håret är långt till viss del, har kortare lite här o var & jag vill så gärna ha mer volym i mitt hår. Har en Volume master som funkar bra, men man måste juh spraya på där man använt den direkt annars så plattar håret ihop sig igen, problemet med detta då ja sprayar är att jag tror mitt hår hatar spray eftersom det inte alls tar många timmar innan håret blir så fettigt att det ser ut som att det kan gå iväg av sig själv, så det alternativet har ja som gott strykit bort från min lista.

Andra är att jag kör in volum mousse i fuktigt hår efter duschen (där ja använt volume schampo & volume balsam) för att sedan föna hårt medans ja lutar mig frammåt & fönar håret underifrån eller hur man säg, funkar i nån timme men sen samma satans stjärtproblem igen att håret blir platt som en pannkaka & fettigt som med sprayen....

Sen är ja väll inte största fanet av tupering heller, vet hur extremt det sliter på håret & eftersom ja vill ha långt hår ända ner till stjärten så är det något jag faktiskt inte vill göra!! Har gjort det nångång förut, men det har inte hållit i sig då heller utan det liksom "åker upp" igen konstigt nog.


Är det någon som har en bra tanke att skänka mig angående volum i håret... vsg! =)

Kommentarer
Postat av: SuzieQ_666

Med en volume masteer ska du tupera lite där du värmer står det i bruksanvisningen. Sen om du absolut inte vill göra det så rekomenderar jag starkt Osis Dust It!! D e bra grejjer det! Funkar till och med på mitt hår hahaha å mitt hår har aldrig varit speciellt volymaktigt!

2010-12-15 @ 08:53:01
URL: http://lucisen.blogg.se/
Postat av: Elli Caramelli

Precis som syster säger, köp osis, funkar inte det då funkar fan inget xD

Risken av att håret blir fett av den är ingen vara, det är mer åt det andra hållet du blir "matt" i håret.

Sen behövs ingen spray..;)

Har två styckern Osis Dust It hemma, meee lööööööve :P

2010-12-15 @ 09:37:33
URL: http://bellan85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback