Tårfyllda ögon

Sitter som vanligt i kassan och kör mitt race då pelle kommer springades..
-Mikaela! Du ska in på kontoret nu på engång och ja ska ta din kassa sålänge!
Mina ögon blir stora som 2 tennisbollar, shit vad har ja nu gjort, och ja visste
ändå att ja inte gjort nått, så ja traskar till kontoret, och där sitter Petra, Anki,
Stickan & Lennart, ger ett leénde och säger ja?
Stickan börjar med att tacka för min tid hos dom och ja står där och gungar lite
med fötterna och tittar titt som tätt ner i golvet och blir generad som attans.
Sen så tackar alla för tiden ja varit hos dom och ja säger tack själv och att ja
gillat arbetet.
Sen kommer chocken, dom ger mig avskedpresenter, ja bara va, är det mina?
Och när ja fick dom börja jag stört böla och krama om Petra direkt samtidigt
som jag skrattar över den pinsama situationen, rätar upp mig torkar tårarna
som fortfarande kommer och ja skrattar & försöker prata, och då hör man Anki
med gullig röst på sidan om en "sluta nu Mikaela, nu börjar juh jag snart också
att gråta" och då skrattar man lite till och ja ni förstår.
Gav alla varsin stora kram och tackade dom för att ja fått varit hos dom i strax
över 2 år. Sen tittade ja på presenterna ja fått, ena en jätte fin blomma & en
glasvas med en massa stenar, en groda & en nyckelpiga i, andra en riktigt
snygg prydnads ljusstake som man hänger på väggen & en tack kort från
dom alla på jobbet :D
Sen så traskade ja ner med sakerna till mitt skåp med fortfarande tårfyllda
ögon, var tvungen att springa upp och ta mig en cigg för att lugna nerverna
och få torka tårarna lite innan ja skulle sätta mig i kassan igen.

Jag tackar er för en underbar tid på Hemköp!!


Kommentarer
Postat av: Sophie

Du är så söt Mikaela!! ;) Det har varit sjukt roligt att jobba med dig, trots att det inte blev mycket alls i sommar... :( Hoppas du får det helt underbart med familjen din i Umeå, å fortsätt blogga så vi får veta hur du har det!!! Kram

2010-08-20 @ 09:58:55
Postat av: Rikardmarita

Very nice and well designed web site. Great content and a fascinating read, keep up the good work and looking forward to more in the future.

2012-02-27 @ 11:13:49
URL: http://rikardmarita.blogbow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback