Så grymt seg dag... och jag behöver er hjälp

Från morgon till nu har dagen varit så seeeeeg & långtråkig. Nemo var inte alls
sugen på dagis imorse, han var nog nervös + att han inte gillar förändringar det
minsta och nu då han ska börja i 5års gruppen ja då var det absolut inge kul. Han
har juh ändå pratat om det och vi likaså med honom om att han ska börja i det
efter sitt jullov så han skulle va förberedd, men nu då dagen kom va han inte alls
sugen, det var bråk, skrik och ja sånt som härjade halvtimmen innan vi skulle gå.
Men när han såväl kom dit gick allt så bra, vi fick se vart han nu skulle hålla hus
och vinkade och skrattade då vi gick (sköööönt). Nemo gillar nog inte alla
förändringar just för att han slits överallt varje månad, när han är hos oss är han
ALLTID hemma hos oss, sover aldrig borta utan har sin trygghet här. När han åker
ner till kramfors där hans pappa bor så är det juh många som vill träffa han, så som
mormor, foffa, farmor & farfar osv så han slits mellan olika håll. Märks hur ansträngande
det är för honom och han sover så oroligt den första veckan här hemma innan han
får in tryggheten igen. Tkr faktiskt riktigt synd om honom gällande det. Och det spela
inge roll för att vi bor här. När vi bodde i Kramfors var det samma sak med slit hit
och dit mellan pappan och mig, min familj & hans familj. Ja vet inte riktigt vad man
ska göra åt det, för det är verkligen inge kul att se en sådan otrygg pojke i ögonen.
Nemo vill inte ens gå över till sin bästa vän Lucas huset bredvid för han får ren och
skär panik att vara utan mig eller Jesper, vi måste alltid va med även fast vi förklarar
att vi finns så nära om det är något. Skulle en barnpsykolog behövas kanske? Ja vet inte.

Har/är ni med om nått liknande? Vad gör ni för att erat/era barn ska känna sig trygg/trygga?
H E L P

Mitt fina barn!


Kommentarer
Postat av: Emily

Åh vad jobbigt. :/ Allt man vill är ju att ens barn ska ha det bra. Du kan väl prova att ringa BVC, de har ju erfarenhet av allt möjligt när det kommer till barn. Om inte er BVC syrra kan hjälpa er vet hon garanterat någon som kan! :)

2012-01-10 @ 19:19:54
URL: http://emilyhofman.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Heej:) som du vet har jag inte barn, men av erfarenheten av att ha jobbat med, läst och så. Så verkar 5 års åldern vara en liten kris för många barn, dom börjar trots allt växa upp och det i sig är nog otryggt blir mer medveten liksom:S men om det inte blir bättre hade jag sökt hjälp om jag haft barn oh en liknande situation skulle uppstå där, för det är ju möjligt att det faktiskt inte är något och fullt normalt, eller så är det något och då behöver man ju hjälp för nemos skulk ..Förstår att det måste göra ont i en som mamma:( men lycka till ialf!

Kram Rebecka J :)

2012-01-10 @ 19:32:18
Postat av: Zabine

Hej!



Jag tror han mer eller mindre måste ha tid, Klart de tar på ett barn att slitas mellan två världar, och som du säger hit och dit. Det finns inget barn som finner någon stabilitet i sådant. Dock äre ju nödvändigt eftersom ja ni är hans föräldrar, Kanske dags att ha honom i lite längre perioder? fast vem vet om de skulle göra någon succe.



Jag tror dock inte han behöver någon slags psykolog för att han är otrygg i sig. han verkar lida av "seperationsångest" och de tror jag inte är nått man försöker behandla en liten 5 åring emot. Han behöver rutiner och trygghet, inte massa flax, Lätt för mig att säga också, eftersom jag inte är i den situationen. Håller även med Rebecka här ovaför. Det är nog en del av ens uppväxt också, och de hör lite till tror jag.



men men lite råd så här ifrån mig på kvällskvisten :)



Kram

2012-01-11 @ 01:40:13
URL: http://wildasmami.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback