Nemo med sitt underb... nej hmmm... jävla humör

Nemo har helt underbara sidor och helt hemska sidor. Han kan va rejält jobbig
ibland så det inte är sant. Han kan tycka det är roligt att springa ut på vägar där
bussar & bilar kör i 300km/h typ bara för att han inte vill lyssna på mig då jag ber
honom att stanna. Underbart med barn. Hörde även av hans pappa att han en
gång sprungit ifrån honom på IKEA för att va lite jävlig så gömde han sig och det
nog närmare 30min att hitta åt honom igen. Helt sjukt vad han kan få för sig för
grejjer. Skriker, han slåss & sparkar. Och NEJ jag låter verkligen han inte få som
han vill men ändå fortsätter han + att jag tkr det blir värre och värre för varje år.
Snart vet jag inte vad jag ska ta mig till, han är min lilla ögonsten och jag vill bara
att han ska respektera och lyssna på oss vuxna (han är alltså inte bara såhär mot
mig, utan sin mormor, foffa, pappa också). För tänk om han skulle bli påkörd. Jag
vet seriöst inte vart jag skulle ta vägen utan honom i mitt liv. Hur ska jag få min
grabb att FÖRSTÅ att det INTE är okej att bara springa rakt ut i vägen med ett
hånflin på ansiktet? Nån som varit med om samma med sitt barn som kan berätta?

Han har såklart också sina fina sidor. Men det är juh inget jag behöver hjälp med
så. Nej dricka sitt kaffe och fundera lite kanske.


Vad skulle jag göra utan dig min mini älskling?

Kommentarer
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Jag har tyvärr inget tips, då jag inte är där ännu.. Men jag gruvar mig, och jag hoppas verkligen att Jonah fortsätter lyssna så pass bra som han gör. Visst får han ryck och kan springa iväg på affären, men han förstår ändå att t.ex vägar kan vara farliga och springer inte ut där. För det mesta lyssnar han faktiskt någorlunda på mig, men ack ack ack.. Den tiden kommer väl ta slut nån gång också ;P

2011-03-24 @ 17:00:26
URL: http://dolphin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback