Du hajar verkligen inte... eller?

Anonym om Who are you?:
Dem kan självklart kissa i sängen (dem är barn), men sånt får man ta såklart då man har barn! Har aldrig hört dem som precis blivit blöjfri när dem är 5 år, eh nej då, tjejer kan vara sen dem också kan jag säga dig! Det beror helt på, man skall ta fram pottan rätt tidigt sen då dem är redo blir det toaletten :) jag vet själv pågrund av att jag har haft mycket med barn att göra. Det beror helt på föräldrarna :)


Men vad är det du inte förstår?! Jag har väll inte alltid haft blöja på Nemo då han sover! Han
blev inte torr på natten förens för några månader sedan (3-4mån), men så fort han blev det
fick han sova UTAN blöja och inte en enda olycka har hänt sedan dess!! Hahaha ja nog fan kan
tjejer också vara sen din mupp! Men det drabbar pojkar mer och du kan fråga själv på bvc om
det inte är nått du tror på som jag skriver. Och ja försökte potträna Nemo som 3-åring och det
gick verkligen inte då vi försökte då i närmare i 1 vecka och han bara kissade på sig överallt
hela tiden, då tyckte vi att grabben nog själv inte var mogen att sluta med blöja och kände
sig osäker i den situationen, och jag vill inte tvinga honom att sluta med blöja bara för att
JAG vill, utan jag ville sluta med dom då jag kände och såg honom mer mogen, så han var
alltså egentligen helt blöjfri från 4års ålder och 8månader. Du vet själv för att du haft med
många barn och göra?! Driver du med mig? har du inte ens en unge själv och sitter och har
mage att klaga på mig?! Är du dagens jävla skämt eller? Skaffa dig en egen och stå för
vem du är din tönt. Annars vill jag inte ha dina otroligt töntiga kommentarer i min blogg.

pst: Grabben är inte fyllda 5 år än utan blir det om 1 månad så vad du får det ifrån att han
blev blöjfri precis som 5-åring hajar ja inte?! hahahaha

Y O U  S U C K

Kommentarer
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Det är lätt att komma med pekpinnar när man själv inte har barn, och självklart har alla rätt till sina åsikter men man bör kanske tänka igenom det en eller två gånger innan man uttrycker sig gällande barn, uppfostran osv om man inte själv har barn.



Alla barn är olika, man kan inte sitta och tro och tycka att alla barn ska utvecklas i samma takt. Så är det inte, har aldrig varit och kommer aldrig bli. Tar man bort blöjan för tidigt och dom går runt och kissar ner sig hela tiden, tror jag knappast stärker deras egna självkänsla och självförtroende. Men däremot om barnen får ta det i sin egen takt och vill t.ex vara utan blöja och då klarar det, då ser man en stolt flicka/pojke som det bara lyser i ögonen på.



Om du, anonyme, nu har haft mycket med barn att göra så tycker jag att borde veta att alla barn utvecklas i olika takt. Om inte, så hoppas jag verkligen inte att du jobbar eller har jobbat med barn.

2011-08-08 @ 22:59:18
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Det är lätt att komma med pekpinnar när man själv inte har barn, och självklart har alla rätt till sina åsikter men man bör kanske tänka igenom det en eller två gånger innan man uttrycker sig gällande barn, uppfostran osv om man inte själv har barn.



Alla barn är olika, man kan inte sitta och tro och tycka att alla barn ska utvecklas i samma takt. Så är det inte, har aldrig varit och kommer aldrig bli. Tar man bort blöjan för tidigt och dom går runt och kissar ner sig hela tiden, tror jag knappast stärker deras egna självkänsla och självförtroende. Men däremot om barnen får ta det i sin egen takt och vill t.ex vara utan blöja och då klarar det, då ser man en stolt flicka/pojke som det bara lyser i ögonen på.



Om du, anonyme, nu har haft mycket med barn att göra så tycker jag att borde veta att alla barn utvecklas i olika takt. Om inte, så hoppas jag verkligen inte att du jobbar eller har jobbat med barn.

2011-08-08 @ 23:01:07
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Okej fine, om du säger det så! Du skall fylla 26 eller är du det? Mogna på dig kvinna, jag ser hur du beter dig på alla dessa bilder, till exempel fuck you finger, det är la barn stadie, tyck du inte? :) begriper mig ej på sådant folk, dålig attityd på dig kvinna, not so good!

2011-08-08 @ 23:01:49
Postat av: Jessi Fox

Min systerson är 3 år fyllda och blöjfri både natt och dag!



Tror det beror på hur man uppfostrar sina barn så länge dom inte har problem med blåsan.

2011-08-08 @ 23:47:09
URL: http://jessiljungkvist.blogg.se/
Postat av: Jessi Fox

Trampade jag på en öm tå? Jag känner ingen som skriver till dig.. Tack och lov!

2011-08-08 @ 23:54:03
URL: http://jessiljungkvist.blogg.se/
Postat av: Zabine

HAHAHAHAHAAHAHAHAHAH Vad fan är det här. Finns de nått mer pinsamt än folk som fan inte ens har barn ska yttra sig om hur barn är och funkar. ALLT ÄR INDIVIDUELLT!!!! ALLT!!! Ett barn blir inte blöjfri i en viss ålder.. ett barn börjar inte prata i en viss ålder. ALLT E INDIVIDUELLT stupis äs mother fucker!!!!!!!!!!!!!!



Mikka lyssna inte ett skit på vad dessa jävla pajjaser skriver.. de e ju fan skrattretande!!!!!!!!

2011-08-08 @ 23:58:15
URL: http://wildasmami.blogg.se/
Postat av: Jessi Fox

Snackar skit om din son? Jag skrev att barn som blir blöjfria i senare ålder, ligger felet hos FÖRÄLDERN/FÖRÄLDRARNA så länge ungen inte har några fysiska problem. Inte mitt fel att du missuppfattar och uppenbarligen har lika rutten attityd som den där anonyma ovanför har skrivit.

2011-08-08 @ 23:59:55
URL: http://jessiljungkvist.blogg.se/
Postat av: Zabine

PINSAMT!!

2011-08-09 @ 00:01:19
URL: http://wildasmami.blogg.se/
Postat av: Zabine

Nej mikka här har fuckfacet ovanför helt helt fel.. De ligger inte hos föräldern, de ligger i barnets behov och barnets egna vilja.. HAn va helt enkelt inte redo innan!!! Fel att ta reda på fakta.. men så gåre när man är inte är allmänbildad.. urk.

2011-08-09 @ 00:04:33
URL: http://wildasmami.blogg.se/
Postat av: Fanny

JESSSSSSI DITT FETAAA AAAAAAAAAAAAS!

2011-08-09 @ 00:07:50
Postat av: Sandra

Sant som det är sagt så stämmer det, barn blir inte blöjfria över en natt när de fyller 3. Det tar tid för vissa,för andra inte. Och det beror verkligen inte på förälderns sätt att vara, utan på om barnet är redo eller inte. De kan bli blöjfria vid 2års ålder likaväl som 5.

2011-08-09 @ 08:00:43
URL: http://billyrock.blogg.se/
Postat av: hanna

nu läste jag mer om det här, om jag får säga mitt så håller jag med jessi faktiskt och man ska uppmuntra barnet! och ge inte massa vatten eller annat drickbart då han ska sova :) och ja, det beror på uppfostran faktiskt, du behöver ej ta åt dig! Du gör ett bra jobb. Och just ja även detta med om du vet ungefär då han brukar kissa då kan du ta upp han för kissning, och vafasen gör det om han kissar på sig, han är ett barn :)

2011-08-09 @ 13:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback