oj oj ojdå ;)

Ja usch vad statistiken hade sjunkigt nu under dessa dagar jag inte skrivit blogg, men känns juh som att man inte bara vill sitta o skriva blogg då man har en familj man vill umgås med i Kramfors som man inte träffar så ofta. Så bloggen blev lagd åt sidan, men nu ska ja börja igen o jag hoppas det gör er alla nöjda? =)

ja fredagen började stressigt fast än ja tyckte ja klev upp i tid för att hinna duscha osv, o är ja stressad blir jag bara irriterad. Som dom flesta vet har vi levt på soc nu i 2 månader så då man är juh tvungen att skriva ut sina kontoutgivter med, o eftersom vi inte kan göra det här hemma då vi inte har något skrivare så fick vi ta det på swedbank, o ja just ja, jesper legg har juh gått ut för typ 3 år sen, och mitt har gått ut för 1 vecka sedan, så dom skrev inte ut nått kontoutdrag åt Jesper men åt mig eftersom det va så nyligt det gått ut, å då blev ja ännu mer sur, klockan va då halv 11 o bussen till kramfors skulle gå 12.05 så jesper var tvungen att skynda sig hem igen via citybussarna, springa över till therese & Ingemar för att skriva ut kontoutdraget där (varför tänkte vi inte på det först?) för att sen åka ner till stan igen o springa upp till bussen. Vi lyckades iaf hinna med den tur va! =)

När vi åkt från Nordmaling (ligger mellan Umeå & ö-vik) så börjar bussen låta underligt, den skrapar i vart enda gupp & busschauförren o värdinan tror att det är lyften som höjer bussen som inte gått upp riktigt, så man fick juh lov att åka med det där skrapande ljudet till ö-vik innan dom kunde kolla upp det, o javisst, inte var det nå jävla lyftare det va fel på utan det var PUNKA, hade juh fan kunnat gå riktigt illa det dära, så då fick man byta buss där till linje 10 ist för linje 100 som är express buss, så vi var 45 minuter försenade i Kramfors pågrund av detta, jäkla bajs dag på jag säga ;) haha!


(klicka på bilden så blir den större)

ja väl framme i Kramfors träffade vi på Nemo´s faster direkt, Nemo blev lite blyg men glad =) Sen så gick vi & handlade o hem till mammsen för att senare dricka årets glögg 2010 saffran, må juh säga det, inte fan smaka det saffran iaf, men den va god =) Tkr om glögg grymt mkt, gör ni??

Sen blev det lördag o då va vi o fika hos Jesper pappa m.fam. , vi blev även bjudna på middag som då mamma tyckte va asskönt så hon slapp laga mat eftersom hon va krasslig som fan, blev pepparbiffar & pressad potatis, nom nom!! =) Blev iaf en lång dag hos dom o det var mkt trevligt iaf. Sen blev det bara lugna puckar hos mammsen, titta på tv o sen blev det sängen.

Sen blev det juh skyltsöndag, va ut på stan o tittade, Nemo vann en marsipan tomte då han köpt en lott, den tyckte han va god go grabben min, sprang runt där ett bra tag träffade släktingar o stog o pratade en stund, sen blev det dollar där det shopades tops, deo, godis o diverse saker, bra med dollar då det är så himmla billigt där. saknar fan dollar nu då ja bor i Umeå, men tur det finns sjukt mkt fina affärer här ist ;) mohahahha! jesper åkte hem med 17.00 bussen till Umeå för att starta sitt nya jobb på måndagen. Jag & Nemo åkte med Micke & Felicie o blev bjuden på jakten, det var mkt trevligt, jag tog mig en god sallad medans Nemo åt Pizza, alla var nöjda efteråt iaf. Sen blev det hem till mammsen igen tills runt 21.00 tiden då jag o Jessica drog en runda till Jokk & Peppiz som var i latbergsbackens stuga för att vakta snökanonerna, satt där o snacka o pimpla kaffe, det var riktigt roligt iaf. Senare kom pelle svanslös och joinade också. Va hemma vid 00.30 typ =)

ja sen blev det måndag då, vaknade med Nemo runt 9 tiden sen myste vi, märkte att han blivit krasslig över natten stackarn min =( Han åkte till Andreas vid 10.30 tiden o jag hamnade hos cissi efter det, åh vad mys det var att få träffa Lilly en stund, hon är för gó och OJ vad hon vuxit, märktes juh att man inte träffat henne på nån månad, så himmla tråkigt då det är mikn lilla favorit tjej =( Tog nått kort på henne som ja ska lägga upp =) Sen så gick ja ner på Hemköp för att möta upp Pelle svanslös eftersom ja skulle få åka bil med honom till ö-vik, o nu i efterhand ångrar ja mig eftersom ja varit med i en bilolycka engång för nått år sedan, vill man skita ner sig 10 gånger ha handsvett som rinner av händerna så vsg, Pelle svanslös är ett bra exempel att åka med då ;) Kan juh säga att när ja klev på bussen i ö-vik var jag juh typ världens lyckligaste sen att jag hade överlevt detta med pelle xD haha!


(klicka för större bild)

idag blir en städ dag hade ja tänkt mig, ligger hårtussar från fluff överallt, helt sjukt hur mkt han tappar, fast han tappade faktiskt mer förut må jag säga, blev lite bättre efter att han började va ute. Skriver väll mer sen =) ha en så rolig läsning xD

Jag o min älskade Nemo igår innan han åkte till Andreas <3

Kommentarer
Postat av: Maria

Åååh vilka fina bidler det var på Lilly. SÅ stooor hon har blivit sen sist jag såg henne.

2010-11-30 @ 13:50:24
URL: http://omitw.blogspot.com
Postat av: Ailoyvonne

Hi! I liked your site. Design, navigation, a content - all is very good!

2011-11-15 @ 11:22:14
URL: http://ailoyvonne.bloglyric.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback