Dag 03 - Mina föräldrar

Ja nu kör ja på det 3:e inlägget av listan =) Ska bli riktigt kul att skriva lite =) jag börjar med...

MAMMA

Mamma är min bästa vän. Engång i tiden så avskydde vi varandra så himmla mkt, det var bråk exakt hela tiden & det kunde handla om att vi svor fula ord till varandra & slog varandra. Men sen då jag blev gravid med Nemo så förändrades ALLT, vi blev som gjorda för varandra, mor & dotter. Jag är lycklig över att min älskade Nemo kom och förändrade hela min & mamma´s situation, annars vet ja inte hur det hade varit nu. Jag älskar min mamma så mycket att det gör ont i mig! Vi pratar om EXAKT allt, och jag vet att hon är den enda som jag kan lita 100% på. Nu i efterhand förstår ja faktiskt inte varför vi bråkade som vi gjorde förut, det klickade liksom inte, att det skulle krävas så mkt att ett barn skulle komma in i bilden så man kunde förstå hur mkt man betyder för varandra. Jag hade ALDRIG klarat mig utan min mamma, min älskade mamma, min finaste mamma <3 Har faktiskt fått mitt humör av mamma, hennes humor & hennes tarmar, ja ni hörde rätt med det sista, jävla gas tarmar så det är sjukt, ibland kan man börja fundera på om det va en bomb man släppte :D haha! Sen humorn är juh som en 5-årins humor, vi skrattar åt typ ALLT, barnslig humor helt enkelt ;) & Humöret ja vad ska man säga, ska nått hända ska det hända på engång, man vill helst inte vänta för då blir man vansinnig. Jag är inte speciellt lik min mamma. Tänkte lägga en jämnförelse bild så ni får se =) Lite kort & gott om min mamma =)



PAPPA

Pappsen bor i Söderhamn ungefär 47 mil härifrån (Umeå), lite dålig kominikation mellan mig & pappa, men då vi hörs vid känns det som att vi pratat flera gånger i veckan, så skönt att känna sig så säker med sin pappa. Pappa & mamma gick ifrån varandra då jag var väldigt liten (2½år ungefär & brorsan strax över 1år) och efter det sågs vi 1-2 gånger om året & det var inte så jätte långa gånger utan nån vecka bara. Men det gick bra ändå & jag älskar min pappa otroligt mkt. Träffade honom sist i augusti på Nemo´s 4-års kalas & det kändes underbart. Jag har pappas ögon & pappas form på ansiktet, många säger att jag är väldigt lik honom, vet inte om man ska ta det som en komplimang att man är lik en karl, haha =) Jag saknar min pappa & ja tänker på honom varje dag! Ett kort på mig & pappa tagen på Nemo´s kalas i augusti, sjukt rund ja såg ut i ansiktet på kortet, men det bjuder jag på. Pappa har en raggarstil, kanske syns lite på frisyren fast den syns dåligt på kortet. Ser ni nån likhet mellan oss? =)


Kommentarer
Postat av: hanna w

haha va sött! det lät som mig det du skrev om gas tarmen, haha! och det va väldigt fint skrivet av dig om ulf o ulla :) likhet där me mellan mamma din, slagit min mamma jag me förut o allt. Men en dag inser man verkligen att föräldrarna betyder mkt!

2010-11-24 @ 10:42:25
Postat av: Sandra

Ja, ni va verkligen lika :)

2010-11-24 @ 10:58:14
URL: http://billyrock.blogg.se/
Postat av: Linda

Men nå jävulskt va lik ni va :)

2010-11-24 @ 14:39:15
URL: http://li0s.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback