Godmorgon godmorgon!

har varit uppe sen 07.00 fixat o trixat lite, plockat fram kläder åt Nemo som han ska ha på sig idag, väckt honom, gett han frukost =) Vid 9 ska vi gå till Therese sen drar jag, Nemo, Therese & lilla Ronja oss ner på stan, ska ner på ett såkallat öppethus där som arbetsförmedlingen har, där man kan få hjälp för sökande av jobb o kanske hamna på nått såkallat "resurs centrum" jaja, bättre än inget iaf då man får in en liten slant från arbetsförmedlingen. Det enda vi just nu har som inkomst är Jesper´s lön som är runt 13500-14500 tusen i månaden (beror på om han är ledig nåndag eller jobbar extra), sen har ja bostadsbidraget som är på 800kr, barnbidraget på 1050kr & underhåll 600kr. Och har man en hyra på 6119kr på i månaden + en massa annat som el o små saker så blir det inte så jätte mkt pengar över. Visst, vi klarar oss varje månad som tur är men ja skulle gärna kunna ha lite pengar kvar på kontot när nästa lön/bidrag kommer in, så man kanske kan få fixa sig ett sparande.
Sen är jag juh less på att vara hemma också, så kommer gärna ut på något roligt faktiskt, liksom få in en fot i jobbmarknaden här i Umeå, ja det ordnar sig till slut helt enkelt.

Nä nu ska ja dricka mitt kaffe, se till att Nemo äter upp sin frukost sen drar vi oss vidare =)

Bye

Kommentarer
Postat av: Twiggy - Mamma till Nemo & Gravid

sv: Tur du har haft då!! haha Nemo här nä du! Han har vaknat 1-3 ggr om natten sedan han föddes =/ När han blev 1 år så va det iaf bara 1 gång per natt! Så nu dom dagarna han sover hela natten vaknar JAG mitt i natten och undrar vart tusan han är xD

2010-12-09 @ 11:42:19
URL: http://twiggzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback