Vi är alla sjuka!

Har inte blivit så mkt bloggskrivande, alla vi är sjuka som bara den :( Jag låg med 39.8 graders feber i förrgår kväll fast jag tagit febernedsättande tabletter, fy fasiken vad jag mådde då, spydde även flera gånger, lr ja försökte spy, gick inte så bra då jag inte hade ätit nått utan det kom bara upp segt geléliknande slem, vidrigt! Magen va inte alls på G, huvva! Nu har jag som en propp i högra örat så hör knappt nått där och jävulst ont i bröstkorgen sen jag hostat så mkt, så fort man är påväg att hosta försöker man att hålla sig för att inte ska göra ont, usch! Täppt i näsan, ont i ryggen, ömm i kroppen, seg i huvudet fan kan man va nå mer då man är sjuk? Njaa?

Ja mina små älsklingar blev båda sjuk inatt, Jesper spydde imorse och hade 38.5 graders feber, Nemo har bara feber än så länge och har 39.4 graders feber, men pojken vägrar ta alvedon (flytande) , hur vi än gör, blandar det i Cola som han älskar, sylt ja men allt, men inget duger, någon som har nån ide hur vi ska få i han alvedon som? blir galen! Jag älskar mina sötnosar och tyvärr är det nog jag som är smittkällan :( Skämms på mig!




Kommentarer
Postat av: Sandra

Hua... krya på er! Låter som om det är någon blandning med magsjuka o influensan. Stackars er! Krama lill-Nemo från oss. Tyvärr så får ni nog tvinga i han alvedon, eller ge han alvedon supp, finns ju för barn från 10-15kg. Ett litet tips.



Kram från oss

2009-01-30 @ 11:42:10
URL: http://sandraomolly.bloggagratis.se
Postat av: Jennie

Ni får ge honom supp, eller testa med en så här doseringspruta. i mun gipan typ. När jag var liten tyckte jag att alvedon var gott, men så olika man är! Ni får allt ta å krya på er så va kan ses! :)

2009-01-30 @ 12:06:07
Postat av: Elli Caramelli

Hua då :( Krya på er nu..

Ni få testa supp eller så som Jennie skrev ge alvedon i en spruta i mungipan..

Så fick jag göra på Nova då hon bara spottade och fräste då jag skulle ge hon alvedon, man få Helt enkelt tvinga i dom, det är ju i ett gott syfte ;)

2009-01-30 @ 15:20:34
URL: http://bellan85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback