Fingertopparna

11.29

Ja min älskling Jesper sågade av fingertopparna en bit idag på jobbet :´(  Jag blev så chokad då han kom hem :( Nyvaken och stog och gjorde iordning välling åt Nemo i köket då ja hör "hej" och tänkte nu är ja skitzo när ja hör Jesper´s röst när han är på jobbet, jag tittar mot dörr öppningen och där står han, visar bandaget på fingrarna och förklarar vad som hänt och jag brister ut i gråt :( Ja blev så ledsen :( För inte vill jag att min älskling ska göra sig illa, nog för att man kan vara beredd på att nått sånt kan hända på hans jobb då han jobbar som snickare och jobbar med maskiner vareviga dag, men ändå tror man inte att nått sånt kan hända just honom :( lång fingret och pekfingret han skar av en bit av :( men som tur var det juh inte hela fingrarna eller handen :) Läkaren på vårdcentralen sa att det kommer nog växa ut det han kapade av, och det är juh bra :) Men nu lär han bli sjukskriven ett tag så fingrarna får bli bra :) Jag älskar min snutte gubbe av hela mitt hjärta och vill juh inte att nått illa ska hända honom :(  Ska snart på stan och köpa pencilin till honom som läkaren skrev ut på recept :)


Annars idag blir det jobb ikväll på hemköp, så jag får hoppas att det går bra för Jesper ikväll med Nemo då han ska natta honom, för Jesper sa att ja skulle gå och jobba och att han fixar det ikväll :)

Älskar min Jesper & Nemo mest av allt!



15.47

Jag har nu varit med Jesper på läkarstationen då han bytte bandage runt fingrarna eftersom att blött igenom en hel del, och som Jesper förklarade det så verkade det inte va så farligt men jag därimot mådde illa då jag såg hur det såg ut :( Pekfingret såg ut som en nykläckt blomma typ, helt uppsprättat och långfingret var helt kapat mitt på toppen :(  USCH! Jag hoppas aldrig nå sånt där ska hända min älskling igen :( Var även på handelsbanken och titta om vi fick ta ett lån till ett hus vi vill flytta till och det såg väldigt lovande ut, ska in dit igen imorgon och lämna lite mer uppgifter bara, tjoho! Nä nu ska jag diska och hjälpa Jesper att duscha eftersom han inte får blöta ner handen sin :( Puss Puss på min älksling Jesper!

Herrå


Kommentarer
Postat av: SuzieQ

2009-01-15 @ 21:31:02
Postat av: Anonym

Men åhh snyggt å posta en kommentar som e tom då -skratt-

Fy vad hemskt med Jespers fingrar men tur att det gick bra ändå. Hoppas ni har det bra!!Kramar på er

2009-01-15 @ 21:32:11
URL: http://lucisen.blogg.se/
Postat av: Sandra

Halloj



Tråkigt att Jesper gjort illa sig. Robban har också kapat fingertopparna. Ser så äckligt ut :-(



Har ni kikat på hus... vad skoj! Vart då om man får fråga? Vi får snart flytta in i vårat hus, känns så overkligt!



Hoppas allt är bra med er. Kram från Sandra o Molly

2009-01-16 @ 09:04:07
URL: http://sandraomolly.bloggagratis.se
Postat av: Sandra

Jaha, skönt med hus :-D Hoppas ni får köpa det då. Mycket renovering?



Det var länge sen han gjorde illa sig. Ett halvår sen kanske. Han blev dock inte sjukskriven.



Kallt idag, brrr! Kram kram

2009-01-16 @ 14:24:06
URL: http://sandraomolly.bloggagratis.se
Postat av: Sandra

Det blev ju som ett öppet sår på fingret. Men det räckte med att tejpa. Inge fara så, men äckligt ändå :-P



Har du pratat nåt med Dennis? Hur går det för han där uppe?



Kram kram

2009-01-16 @ 16:50:04
URL: http://sandraomolly.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback